Superfur-Badjassen-&-accessoires

Voor onze eigen honden gebruikten we al jaren badjassen. een functioneel kledingstuk. No iedere wasbeurt. zwempartij of wandeling in de regen werd hij gebruikt. In die tijd kochten we de badjas Furdry van het merk Furminotor. Zij stopten met de verkoop van deze badjas. Zoekend naar een vervangend merk met een vergelijkbare kwaliteit kwamen onze eerste ideeën van onze eigen badjas naar boven drijven. 
Met onze roots in de confectie-industrie besloten we om zelf badjassen te gaan produceren. Het merk SuperFurDogs (Fur=vocht) en de badjas. onze CHILLCOATS waren geboren! 


"Op zoek naar de beste funktionaliteit en grootste duurzaamheid". 

Ons uitgangspunt was duidelijk. Voor ieder product dat we zouden gaan ontwikkelen, moesten we op zoek naar de beste funktionoliteit en grootste duurzaamheid. Voor onze meeste producten zijn vochtopname en stevigheid het belangrijkst. Met onze kennis en ervaring uit de confectie-industrie wisten we dat er maar één stof is die daaraan kon voldoen. Dat is zonder twijfel de microvezel. Een mix van polyester en polyamide vezels. Door splitsing in het produktieproces ontstaan ruimtes waarin niet alleen vocht moor ook vuil wordt opgeslagen. Deze microvezels hebben een hoge dichtheid vormen samen een groot oppervlak en kunnen tot 4 keer hun eigen gewicht in water opslaan zonder dat de stof zal verzadigen. Een artikel gemaakt van microvezel kan verder honderden keren gewassen worden, zonder dat het slijt en zonder dat het de eigenschap van goede vochtopname verliest. 
Onze producten bleven niet onopgemerkt. De introductie van onze Chillcoat. Wipytowel en Glovy via beurzen, sociale medio en advertenties in diverse tijdschriften zorgde niet alleen voor de eerste verkoop naarr ook voor de vraag naar nieuwe producten.
Vanuit de hondentrimsolons kwamen vragen naar producten die leiden tot het ontstaan van onze Groomcoat. Colly, Body dry en Table cover. 


"Ontwikkelingen van Producten in duurzame materialen .". 

Terug in het heden zijn we nog steeds bezig met het ontwikkelen van producten. Onze kernpunten. functionaliteit en duurzaamheid staan nog steeds voorop. We houden ontwikkelingen van nieuwe duurzame materialen goed in de gaten. We testen stoffen om te zien of ze dezelfde fuctionoliteit hebben als onze microvezels. Tenslotte willen wij met onze producten bijdragen aan een duurzaam milieu voor de toekomst. 




Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies